Recnik // Dictionary

Reci koje su oznacene ljubicastom bojom i podebljane, na ovoj stranici mozete naci objasnjenja.

A

Automatska poruka (autoresponder) – (prva definicija) je program koji automatski generise odredjeni odgovor na sve poruke poslate na odredjenu email adresu; (druga definicija) autoresponder je email alat koji automatski odgovara na email poruke s prethodno napravljenim odgovorom kada taj email dolazi u odredjeni email ili internet adresu.

API (u kontekstu email marketinga) – mozete integrisati svoj email marketing softver s uslugama trece-strane ili alata.

B

Bulk email softver – je softver koji se koristi za slanje email poruka u velikim kolicinama.

Bulk email posta – koja se drugacija naziva i kao “siva posta”, je vrsta email poruke koju je teze klasifikovati, u odnosu na junk (spam) postu. Dok je junk (en. spam) email posta stalna pretnja, bulk email poruka obicno se sastoji od oglasa ili marketinske poruke koja se ne salje uzastopno. Bulk email posta nije isto sto i junk (spam) posta, ali je mnogi smatraju nezeljenom postom (spam/junk).

V

Vertikalni rezultati – odredjeni sadrzaj usmeren na upit na temelju odredjenih okidaca u upitu.

I

ISP (en. Internet Service Provider) – je organizacija koja pruza usluge za pristup i koriscenje interneta.

L

Licitacija (en. bid) – iznos koji ste spremni da platite za klik (PPC). Google ima i ”drugu cenu za aukciju” – gde korisnik ne mora da plati ceo iznos licitacije. Treba samo da platite iznos sledece najvece licitacije ispod vas. Drugim recima, placate samo onoliko koliko je dovoljno da nadmasite konkurenciju.

M

Marketing automatizacija – odnosi se na softver koji postoji s ciljem da automatizuje marketinske aktivnosti. Mnoga marketinska odeljenja moraju da automatizuju ponavljajuce zadatke, kao sto su email poruke, drustveni mediji i druge web zadatke. Tehnologija marketinske automatizacije cini ove zadatke laksim.

MTA (en. Message Transfer Agent ili Mail Transfer Agent) – je softver koji prenosi elektronisku postu s jednog racunara na drugi, pomocu klijent-server arhitekture.

O

Odredisna stranica (en. landing page) – je prva stranica koju osoba vidi kada stigne na vas web sajt. Tacnije, to je web stranica koja bolje opisuje prozivod iz vase email poruke.

Optimizacija stope konverzije (CRO – Conversion rate optimization) je postupak koji omogucava ljudima da pokrenu akciju kad posete websajt. Dizajniranjem i izmenom odredjenih elemenata web stranice, kompanija moze povecati sanse da ce se posetioci websajta “pretvoriti” u potencijalnog kupca pre nego sto odu.

P

Potencijalni kupac (en. lead) – je osoba koja je pokazala interes za proizvod ili uslugu vase firme na neki nacin.

Pridobijanje potencijalnih kupaca (en. lead generation) – je proces privlacenja i pretvaranja stranaca u potencijalne kupce.

PPC (en. pay-per-click) – platiti-po-kliku je model internet marketinga u kome placate naknadu svaki put kada neko klikne na jedan od vasih oglasa. U sustini, to je nacin kupovine poseta ka vasem web sajtu.

Page Rank (PR) – je algoritam koji Gugle pretrazivac koristi za rangiranje web stranica u njihovom pretrazivacu.

R

Responsive email poruka – je poruka koja je prilagodjena za citanje na razlicitim uredjajima. Na primer, na racunaru, mobilnom telefonu, tabletu, itd., istovremeno.

Reci s dugim repom (en. long tail keywords) su reci sastvaljene od dve ili vise reci koje mogu da poboljsaju da se vas websajt bolje rangira u pretrazivacu zato sto su specificnije.

S

Stopa uspesnosti dostave – je nacin za merenje uspeha po kojem email marketer dostavlja kampanju u inbox pretplatnika. To ukljucuje sve sto je u vezi sa dostavom email post, kao i ISP-ova (en. Internet Service Provider), MTA (en. Message Transfer Agent ili Mail Transfer Agent), stopa odskoka (en. bounce rate), bulk email posta i nezeljene email poste (en. spam). Onaj koji salje email poruke takodje utice na stopu uspesnosti dostave. Tako, ako napravite dobar sadrzaj, odrzavate listu kontakata cistom, veca je verovatnoca da ce vase email kampanje stici do vasih pretplatnika.

Stopa odskoka (en. bounce rate) – Postotak od ukupnog broja poslatih email poruka koje nisu mogle biti dostavljene do primaocevog inboksa. naziva “odskok” (en. bounce).

SERP (en. Search Engine Result Page) – stranica s rezultatima pretrazivaca.

Spameri – ljudi koji pokusavaju manipulsati rezultatima preazivaca krsenjem smernica pretrazivaca.

T

Transakcijske email poruke – u osnovi, to je email poslat pojedincu na osnovu neke akcije. Na primer, ako se korisnik (klijent/kupac) prijavi na vasem web sajtu za bilten, poslacete toj osobi email poruku da potvrdi da zaista zeli da se prijavi na vas bilten. To je transakcijska email poruka. Prijavljivanje je “transakcija” u ovom slucaju.  Neki drugi primeri transakcijskih email poruka su: resetovanje lozinke, potvrda o kupovini, “Hvala vam za [neka akcija]”, azuriranje salda racuna, automatske poruke (pogledati gore pod A), zahtevi za podrsku.

C

CTR (en. click through rate) – stopa ucestalosti klikova. Jednostavno – to je udeo posetilaca ka web stranici koja je povezana putem hipertekstualne veze (linka) do odredjenog web sajta. Detaljnije – to je odnos korisnika koji kliknu na odredjenu vezu (link) prema broju ukupnih korisnika koji gledaju web stranicu, email ili oglas. Obicno se koristi za merenje uspeha internet reklamne kampanje za odredjeni web sajt, kao i za ucinkovitost email marketing kampanje.