Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Realni ciljevi za organsko pretrazivanje

U ovoj lekciji istrazicemo:

  • kako da postavite realisticne ciljeve za organski saov=bracaj
  • kako da izmerite vase ciljeve
  • koji alati su vam potrebni da to ostvarite

Kada postavite seo ciljeve mozete da izmerite, pratite i pravite izvestaje na rezultate. Znacete sta je uspesno a sta nije. Onda mozete da prilagodite stvari da moze da radi bolje.

Prvo treba da odredite vase ciljeve. Sta zelite da postignete na niternetu? Kako definisete uspeh?

Recimo da imate prodavnicu moto opreme. Zelite da prodate sto vise opreme vasim novim kupcima, zelite da se priblizite postojecim kupcima kroz vas dobar sadrzaj i nadate se da ce se vratiti i kupiti jos proizvoda od vas.

Ovde se nalaze tri cilja:

  • konverzija – da pretvorite wensdajt posetioce u kupce
  • angazovanje – ubedjivanje ljudi da reaguju sa sadrzajem na vasem websajtu
  • sticanje potencijalnih potrosaca

I kako sada da vidite da li ste na pravom putu? Da vidite da li radite prave stvari?

Lepo je biti broj jedan na pretrazivacu ali to nije garancija za uspeh.
Recimo da je vas websajt prvu u pretrazivacu kada neko ukuca kacige za motocikle. Imate puno posetioca ali vasa prodaja nije porasla. Mozda zato sto posetioci ne zele da kupe kacige nego da preurede svoju vec postejecu kacigu. Sta se naucili iz ovoga? Nemojte da trosite vreme na kljucne reci koje ne odgovaraju onome cime se vi bavite.

Zato, ako biti broj jedan u pretrazivacu nije vas cilj, sta jeste?

Kako da utvrdite konverziju? Mozete da izmerite konverziju pracenjem broja posetioca koji dolae na vas websajt i kupuju kacige. A mozete i da probate sa brojem pretplacenih na vase mesecne ili nedeljnje clanke koji ce mozda dovest do prodaje.

Kako mozete da utvrdite angazovanje? Angzovanje mozete da izmerite pracenjem broja koliko se vas websajt pojavio u pretrazivacu, koliko puta su posetioci kliknuli na te linkove da bi dosli do vaseg websajta i
vase impresije u gugl analitici.

Kako da vidite koliko novih potencijalnih potrosaca imate? To mozete uraditi tako sto cete videti koliko ljudi ostavlja komentare na vasem blogu, koliko njih je podelilo vas sadrzaj na drustvenim mrezama.

Alati da ovo ostvarite su:

  • sama statistika blog platforme koju ste izabrali, na primer, wordpress statistika
  • gugl analitika

U sledecoj lekciji istrazicemo koje su osnove marketinga za pretrazivace (SEM).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s