Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Kako odabrati kljucne reci za SEO

Reci oznacene sa zelenom bojom i podebljane = na stranici Recnik 
mozete pronaci definicije i objasnjenja.

U ovoj lekciji istrazicemo kako odabrati kljucne reci za SEO.

Kada birate kljucne reci treba da razmislite:

  • ucestalost (koliko puta je neka rec trazena)
  • reci s dugim repom (reci koe su manje trazene)
  • relevantnost (reci koje izaberete da se podudaraju sa onime sto imate na websajtu)

Mozete uz pomoc gugl konzole pretragu da vidite koje su reci na koje su ljudi kliknuli. Idite na Google search console -> Performance. Na prvoj kartici Queries imate reci nakoje su kliknuli, koliko puta i koja je impresija. Na drugoj kartici imate stranice na koje su posetioci kliknuli, koliko puta i impresije. Na trecoj kartici imate zemlje, na cetvrtoj aparat sa koga su vas nasli (moblni, desktop ili tablet), na zadnjoj kartici imate datume. Sve kartice imaju koliko uta je neko kliknuo i impresije.

Drugo, mozete da koristite “besplatni” gugl planer za kljucne reci. Besplatno znaci da ste nekad pre imali gugl adword racun koji vam je i istekao, kao meni, ali mozete da koristite. Ako niste imali pre, sad morate da platite. Sranje.

A ako jeste srecnik ili srecnica, onda mozete da citate ostatak teksta 🙂 Kada u gugl ukucate “google keyword planner” i pritisnete Enter izaberite “Go to keyword planner” (idite na planer za kjucne reci). Izaberite vas email racun i ulogujte se.

Imate dve opcije pronadjite nove kljucne reci i pogledajte kolicinu pretrage i prognoze.

Pronadjite kljucne reci

google-keyword-planner

Na kartici “Start with keywords” (pocnite sa kljucnim recima) upisite proizvode i usluge koje odgovaraju vasoj kompaniji. Izbaerite Jezik i Drzave. Ja sam izabrala Engleski i US i Kanada. Kod jezika iz padajuce liste izaberite zeljeni jezik. A kod drzave upiste naziv zemlje i iz padajuce liste potvrdite a zatim kliknite na dugme Save (sacuvati).

google-keyword-planner-02

Kliknite na dugme Get Results (dobiti rezultate).

google-keyword-planner-033

Sa desne strane kliknite na Download keyword ideas (preuzmite ideje za kljucne reci), dokument je u formi excel tabele.

google-keyword-planner-03

Pogledajte kolicinu pretrage i prognoze

Sa gornjeg menija Tools and Settings (Alati i podesavanja), slicno francuskom kljucu izaberite Keyword planner. Kliknite na drugu opciju Get search volume and forecast.

Moze ili upisati reci (vise) na jednoj liniji jedna kljucna rec, mozete prekopirati reci i postaviti fajl. Ja cu ukucati par reci. Zatim kliknite na get started (zapocnite).

google-keyword-planner-04

google-keyword-planner-05

Klikom na plus dugme mozete dodati jos neku rec. Iz padajuce liste izaberite grupu reklame. A u polje ispod upisite vasu novu rec.

google-keyword-planner-07

Kliknite na dugme Save (sacuvati) i vasa rec ce se pojaviti u tabeli.

google-keyword-planner-08

Prognoza je za sledeci mesec, maj 2020. Na kartici Historical metrics imate istoriju pretrage. Sa leve strane kliknite na Plan overview (pregled plana).

google-keyword-planner-09

Tu imate pregled kljucnih reci, prognozu za sledecu godinu, aparate sa kojih se vrsi pretraga i lokacije.

google-keyword-planner-10

Ako kliknete na locations (lokacije) tu imate broj klikova, impresije, cenu, CTR (click through rate) i average CPC (cost per click) prosecna cena po kliku.

google-keyword-planner-11

Sa gornje desne strane mozete da izaberete period prognoze.

Ima tu jos dosta opcija, a ovo su samo neke od njih.

U sledecoj lekciji istrazicemo koji su realni ciljevi za organsko pretrazivanje.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s