Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Koji su koraci optimizacije za pretrazivace (SEO)

U ovoj lekciji istrazicemo koji su koraci optimizacije za pretrazivace (SEO).

Neke korake imate u prethodnom clanku Zasto je vasno da imate seo plan, a dva najbitnija su da pronadjete koje su to kljucne reci koje bi potencijalni kupci mogli da ukucaju u gugl i tako dodju do vaseg websajta, i poboljsanje sadrzaja na vasem websajtu.

I za jedno i za drugo mozete ideje potraziti na drugim websajtovima. Vidite sta oni imaju a vi nemate a mogli da ukljucite kod vas. Recimo ako imate moto servis, da li imate slep sluzbu?

Pitajte vase klijente sta im je potrebno. Dok odgovaraju na pitanja pazljivo slusajte mozda tu nadjete kljucne reci koje bi mogli da uvrstite na vas websajt, jer verovatno te reci upotrebljavaju i za pretragu.

Koraci seo optimizacije:

  • pronalazenje kljucnih reci
  • tehnicka seo optimizacija
  • moblni websajt
  • plan izgradnje veza
  • marketing sadrzaja
  • marketing drustvenh mreza

1) Pronalazenje kljucnih reci (Google keyword alat) – nadjite recimo 5 dobrih reci koje cete da ukljucite na websajt, a onda nadjite jos 10 koje mozete da ukljicte kroz pisanje clanaka na blogu.

2) Proverite tehnicku seo optimizaciju – detaljnije imate u prethodnom clanku.

3) Dodajte da je vas websajt dostupan za pretragu na mobilnim
telefonima.

4) Detaljno obradite plan izgradnje veza (unutrasnji linkovi i spoljasnji linkovi tj. veze).

5) Posvetite se izradi plana marketing sadrzaja –
postavite ciljeve – odredite sta je bitno, sta nije bitno. Na primer, koja je vasa ciljna publika, sadrzaj kojim cete ih privuci, koristi koje ce dobiti publika. Mozda zelite nesto novo da ukljucite, kao sto je na primer, email marketing.

Postavite glavne ciljeve pa ih rasclanite na manje tj. manje korake koje morate da preduzmete da bi ostvarili glavni cilj. Recimo da zelite da povecate prodaju za mesec dana. Ako prodajete nesto na mesecnom ili godisnjem nivou, recimo zelite da imate vise onih koji ce se pretplatiti na te proizvode. Dalje, zelite da imate vise prijavljenih na email listu. To mozete da postgnete boljim sadrzajem na blogu. Mozda neko od tih citalaca podeli vas sadrzaj na drustvenim mrezama, ili ostavi komentar na blogu.

Sto se tice ciljne publike, kroz drustvene mreze i email marketing dobicete podatke o godinama, polu, edukaciji i o tome koliko mogu da priuste sebi odredjene stvari. Podatke o interesovanjima i demografiji takodje mozete naci i u gugl analitici. Audiennce -> Demographics i ispod toga Interests.

google-analitika

Probajte da dobijete infrmacije direktno od publike. Pitajte sta misle o trenutnom sadrzaju, koje su njihove najbitnije potrebe i kako vi mozete da im pomognete sa vasim sadrzajem.

Pogledajte gde se vas sadrzaj najvise deli. Gugl analitika moze tu da vam pomogne. Acquisition -» Social -» Overview.

google-analitika-02

druge vrste sadrzaja – razmislite da ukljucite druge vrste sadrzaja kao su na primer, video sadzrzaj, e-knjige, infografika, webinari ili radionice.

kalendar za clanke – napravite kalendar, mozete koristiti Gugle Kalendar, kada cete podeliti sadrzaj koji ste napravili ili kada treba da napravite sadrzaj. Upotrebite email marketing za podelu vaseg sadrzaja i drustvene mreze.

provetite kako napredujete uz pomoc gugl analitike. Nakon jednog meseca, tri, godinu dana i skladno tome, vidite sta je kotistno a sta nije i razmislite koji su dalji koraci potrebni.

6) Razdradite detaljan plan marketinga drustvenih mreza. Odredite vasu publiku uz pomoc analitike socijanih (drustvenih) mreza. Istrazite sta radi vasa konkurencija Uradite analizu drustvenih mreza, neka pitanja su: sta radi a sta ne, ko se povezuje na drustvene mreze, koje drustvene mreze vasa publika koristi, kako se vas prisutnost na drustvenim mrezana poredi sa vasom konkurencijom. Kada sakupite ove informacije to vam je startna pozicija za planiranje kako da poboljsate vase rezultate.
Odlucite koju cete prvo drustvenu mrezu da koristite. KOja je prva najbolja i posvetite se samo njoj. Bolje izabrati jednu i detaljno je upotrebiti nego odjednom sa vise da radite.
Postavite kalendar drustvenih medija tj. podele sadrzaja na drustvenim medijima.
Testirajte, procenite i prilagodite vase zadatke.

U sledecoj lekciji istrazicemo Kako da odaberete kljucne reci za SEO.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s