Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Zasto je vazno da imate SEO plan?

Reci oznacene sa zelenom bojom i podebljane = na stranici Recnik 
mozete pronaci definicije i objasnjenja.

U ovoj lekciji istazicemo kako da napravite SEO plan za vas websajt.

Zelite da privucete nove kupce?
Prvi korak je da otkrijete sta vasi potencijalni kupci traze. Dva najjednostavnija nacina su da sprovedete anketu i da pratite na drustvenim mrezama sta vasi pratioci traze (ovde mislim na to, da vi imate vase stranice na tim drustvenim mrezama).

Kad nadjete kljucne reci pogledajte kako stojite sa tim recima u pretrazivacu. Gledate da li se vas websajt pojavljuje u guglu na zadate reci. Onda ukucate te reci i vidite koliko njih ima istu takvu rec odnosno reci. Vas zadatak je da pronadjete reci koje nisu toliko u upotrebi kako bi se sto bolje rangirali u guglu. Ovo treba da radite bar jednom godisnje.

Ako pronadjete neke reci za ciju postavku na websajtu je potrebno da to uradi programer a trenutno nemate novca za tako nesto, najjednostavnije je da na blog dodate clanak o tome.

Takodje, ako vec do sada nije, vas websajt bi trebao da bude prilagodjen za pretragu na mobilnim telefonima.

Tri kljucne stavke SEO plana su:

  • tehnicka SEO optimizacija
  • optimizacija sadrzaja
  • optimizacija stope konverzije

1) Tehnicka SEO optimizacija je uredno napisan kod, websajt optizmizovan za mobilnu pretragu, meta tagovi, brzina websajta, formiranje URL-ova, paginacija, dupliranje sadrzaja.

2) Optimizacija sadrzaja – saznajte sta vasi kupci zele tj. traze i skladu sa time smislite kljucne reci. Formirajte vase clanke, kako na websajtu tako i na blogu, tako da rese problem koji kupci mogu da imaju uz vas proizvod. Stavke na koje treba da obratite paznju tokom optimizacije sadrzaja:

  • sastavite popis tema.
  • napravite popis kljucnih reci s dugim repom na temelju tih tema.
  • sastavite stranice za svaku temu.
  • postavite blog.
  • pisite clanke svake nedelje kako biste razvili autoritet stranica. Reci sa dugim repom nemojte koristiti vise od 3 do 4 puta u jednom clanku. Ako koristite vise od tog broja dobicete “crvenu zastavicu”, ako se secate iz prethodnog clanka. Gugl vas mozete kaniti i pasce vam PR (rang stranice). Ako ste na websajtu pomenilu nesto u jedno ili dve recenice, a na blogu sastavili clanak o tome, postavite link sa websajta ka blogu i obrnuto. Ovo spada u plan za izgradnju veza. Ne morate odmah da napravite clanak sa 1200 reci. Pocnite clanak sa 600 reci pa nakon nekog vremena vratite se i dodajte nesto novo. Kao sto dodajete nove proizvode, tako dodajte novi tekst.
  • napravite plan izgradnje veza (unutrasnji i spoljasnji). Primer za unutrasnju izgradnju veza imate malo nize u clanku kod “prve stranice websajta”. Prethodna tacka sadrzi primer spoljasnje izgradnje veza.
  • kompresujte sve slike i dokumenta pre nego sto ih stavite na vas websajt (doprinos brzem otvaranju websajta).
  • ostanite u toku s SEO vestima i praksama.
  • izmerite i pratite uspeh vaseg sadrzaja.

3) Optimizacija stope konverzije – je siroka tema, a ovde cu samo reci da mozete da poboljsate sadrzaj i raspored vasih stranica, kao sto su glavna tj. prva stranica i stranica sa cenama. Ako vec nemate, otvorite blog. Razmislite o pravljenju odredisne stranice (en. landing page). Kada treba da uzmete u obzir optimizaciju stope konverzije? Kada imate puno poseta na vasem websajtu.

Vasa prva stranica ostavlja utisak na kupca pa uputite kupce dalje u vas websajt sa linkovima ka informacijama o prozivodima (spada u plan za izgradnju veza), o besplatnoj prijavi na mesecne ili nedeljne clanke. Razmislite o tome da nagradite svoje najvernije kupce.

Stranica sa cenama, ako imate dugmad sa tekstom “klinke ovde” probajte sa malo boljim tekstom kao sto je “dodati u korpu”. Ovo se naziva poziv na akciju (CTA). Kvalitetni opisi proizvoda, a ne generalizovani. Ako vi i 50 drugih kompanije prodajete isti proizvod ne znaci da treba da imate isti opis proizvoda.

I da odgovorim na pitanje sa pocetka clanka. Vazno je da imate seo plan zato sto mozete da privucete nove kupce, zadrzite stare i tako ostavrite veci profit za vas ili vasu kompaniju.

U sledecem clanku istrazicemo Koji su koraci optimizacije za pretrazivace (SEO). A do tada, ostanite kod kuce i zbog sebe i zbog drugih 🙂 Korona je jos medju nama.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s