Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Osnove optimizacije za pretrazivace – SEO

U ovoj lekciji istrazicemo:

  • sta je optimizacija za pretrazivace
  • kako pretrazivaci vide vas websajt
  • sta pretrazivace najvise cene

zato kako pretrazivaci mogu da pomognu vasem poslovanju?

Prvo da saznamo sta je optimizacija za pretrazivace? To je povecanje saobracaja ka vasem websajtu preko besplatnih tj. organskih rezultata u pretrazivacu. A kako?

Recimo da ste sef policijske stanice u Wilingboro NJ. U tekstu vaseg websajta ukljucicete reci kao sto su Wilingboro NJ Policijska stanica. A puno ime vaseg grada je Wilingboro Township New Jersey. Zato mozete napraviti kombinacije sledecih reci: Wilingboro Township Policijska stanica, Wilingboro Township NJ policija, Wilingboro Township NJ policijska stanica, Wilingboro New Jersey policija, Wilingboro New Jersey policijska stanica.
Naravno ne treba da prepunite jednu stranicu sa ovim recima samo da bi dospeli na prvu stranu gugla. Naprotiv ako tako nesto pokusate gugl ce vam dodeliti “crvenu zastavicu”, sto nije dobro. Zato tekst mora biti smislen.
Tako kada neko vrsi pretragu za rec ili reci koje ste naveli postoji veca verovatnoca da se pojavite u pretrazivacu, kao rezultat njihove pretrage. Naravno prvih nekoliko rezultata su placeni oglasi, a nakon toga sledi organcki (besplatni) rezultati.

To je jednostavniji deo.

Sledece je kako pretrazivaci vide vas websajt?

Prvo da kazem da pretrazivaci imaju foormule, algoritme (koji se menjaju s vremena na vreme) koji im pomazu da poredjaju rezultate. Takodje, pretrazivaci su u stalnoj potrazi za novim tj, svezim sadrzajem.

A sta to zapravo znaci? To znaci da je vas websajt statican (iako je dinamican ūüôā ali ne mislim na izradu websajta, nego na sadrzaj). Znaci, nov sadrzaj mozete dodavati na blogu, recimo jednom ili dvaputa nedeljne, osim ako se ne bavite necim gde mozete svaki dan pisati po jedan clanak. U nasem primeru, policjske stanice, moze biti svakog dana po neko krivicno delo, koje se moze obajaviti na blogu.

Gde se vas websajt rangira u pretrazivacu zavisi od vise stvari, kao sto sam vec rekla, zavisno koju rec ili reci ste izabrali na vasem websajtu kao kljucne reci (koji su deo koda, nevidljivog dela za posetioce websajta, na neki nacin ūüôā ). Zavisi od toga koliko websajtova linkuje (upucuje) ka vasem websajtu. Kakvi su to websajtovi tj. koji je njihov PR (page rank) websajta tj. koju ocenu imaju, od 1 do 10. Na primer, bolje je da imate jedan websajt sa PR 5 koji upucuje ka vama nego da imate 5 websajtova koji imaju PR 1. Zavisi od toga, koje je slicno sa prethodnom, a to je, koliko su popularni websajtovi tj sta drugi ljude govore o njima, recimo preko drustevnih mreza. Takodje, zavisi od geografske lokacije. A tu dolaze one reci, kljucne reci, o gradu sa pocetka clanka.

Tako smo dosli do trece tacke, sta pretrazivaci najvise cene?

Pretrazivaci najvise cene unikatan (nemojte kopirati tekst) i relevantan sadrzaj zato sto im je posao da pronadju i prikazu najkorisnije stvari.
Da bi promovisali vas websajt morate stalno da pratite sta je to sto pretrazivaci vole i potrudite se da to primenite na vas websajt.

Sledeceg puta istrazujemo Zasto je vazno da imate SEO plan?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s