Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Sta je placeno pretrazivanje PPC?

Reci oznacene sa zelenom bojom i podebljane = na stranici Recnik 
mozete pronaci definicije i objasnjenja.

U ovoj lekciji istrazicemo:

  • koja je razlika izmedju placenih oglasa na pretrazivacu i stampanih oglasa
  • sta je potrebno da se vas placeni oglas pojavi u rezulatima pretrage

Razlika izmedju placenih oglasa na pretrazivacu i stampanih oglasa

Primer 1: zamislite da ste na putu oko sveta s motorom, stigli ste u Calgary, Alberta i gladni ste. Vadite mobilni iz dzepa i trazite “fast food restaurants in calgary”.

Stranica prikazuje vise rezultata.

  1. placeni oglasi (npr. Google AdWords)
  2. lokalni rezultati sa mapom (Google My Business stranica)
  3. organski rezultati (SEO)

placeno-pretrazivanje-ppc

Ako placene oglase sa pretrazivaca uporedite sa placenim oglasim iz stampanih novina ili magazina, primeticete da u prvoj opciji dobijate kao rezultat ono sto ste trazili, restorane brze hrane u gradu Calgary, dok u drugoj opciji, imate oglase razlicitih industrija, koje vam bas i nisu potrebne.

Za placene oglase na pretrazivacu, kao i za organske rezultate (koji se ne mogu platiti), vazi isto pravilo – glavni cilj pretrazivaca je da prikaze ljudima rezultate koje traze.

Sta je potrebno da se vas placeni oglas pojavi u rezulatima pretrage?

Google koristi sistem aukcije da rangira placene oglase koji se pojavljuju na stranici sa rezultatima pretrage (SERP). Da bi se vas placeni oglas pojavio u rezultatu pretrage potrebni su sledeci faktori (koji opisuju kvalitet vaseg oglasa):

  1. iznos koji ste spremni da platite za klik (PPC), koji se naziva licitacija (en. bid),
  2. ocekivani CTR (Google predvidja koliko cesto ce neko kliknuti na vas oglas kad se pojavi)
  3. odredisna stranica vaseg oglasa – oglas je koristan za korisnika samo ako im odredisna stranica pomaze da pronadju ono sto traze. Visoko relevantna odredisna stranica* donosi visoko relevantan rezultat.
  4. relevantnost oglasa – Google odredjuje relevantnost oglasa analizom jezika u oglasu da bi se utvrdilo kako je oglas povezan sa upitom. Cilj je da se prikazu se samo korisni oglasi. A korisniji oglasi ce biti na visoj poziciji.
  5. formati oglasa – najcesce vrste formata su oglasna prosirenja (en. ad extensions) i prosirenja linkova na web sajtu (en. sitelink extensions). Oglasno prosirenje je osobina koja prikazuje dodatne poslovne informacije u oglasu, na primer, adresu, telefonski broj, ocenu prodavnice ili jos web stranica sa linkovima (vezama). Da biste dodali vise linkova vasim oglasima napravite prosirenja linkova na web sajtu, koji mogu odvesti ljude do specificnih stranica na vasem web sajtu, na primer, radnog vremena vase prodavnice, specificnog prozivoda i slicno. Kada neko klikne na vase linkove, oni ih vode direktno na ono sto korisnika interesuje da kupi ili da se informise.

*Visoko relevantna odredisna stranica treba da:

  • ima relevantan i originalan sadrzaj. koji pomaze korisniku da zavrsi zadatak
  • ima jednostavnu navigaciju
  • sadrzi jasne informacije o prirodi vaseg posla i kako planirate da iskoristite korisnikove licne informacije

Ocekivani CTR, odredisna stranica vaseg oglasa i relevantnost oglasa su deo Kvaliteta Uspeha (en. Quality Score).

Sve ovo utice na izracunavanje rezultata za vas oglas koji se zove Rang Oglasa (en. Ad Rank), a koji odredjuje poziciju vaseg oglasa u rezultatu pretrage.

Ona osoba koja vam kaze da ce se vas oglas pojaviti u rezultatu pretrage na najvisoj poziciji, ili da ce se uopste pojaviti, ako imate najveci iznos licitacije, vas je slagala.

Primer 2: 4 oglasivaca se takmice za jednu kljucnu rec.

licitacija-oglasa

Ako je vas Kvalitet Uspeha nizak, ako nemate format oglasa, a imate najveci iznos licitacije, vas Rang Oglasa je nizak i postoji mogucnost da se vas oglas uopste i ne pojavi u rezultatu pretrage.

Vise o ovome – video “Insights on the AdWords Auction“, Hal Varian, Google’s Chief Economist.

Sada znate zasto su placeni oglasi efektniji od placenih oglasa u stampanom izdanju i kako Google ocenjuje vas placeni oglas.

One thought on “Sta je placeno pretrazivanje PPC?

Leave a comment