Posted in Optimizacija za Pretrazivace (SEO) // Search Engine Optimization (SEO)

Osnove web pretrazivaca

Reci oznacene sa zelenom bojom i podebljane = na stranici Recnik 
mozete pronaci definicije i objasnjenja.

U ovoj lekciji saznacete:

  • kako rade web pretrazivaci
  • koji je osnovni cilj pretrazivaca
  • kako izgledaju stranice rezultata pretrage

Stranica Rezultata Pretrazivaca (SERP)

Vecina web pretrazivaca u osnovi rade na isti nacin. Kada osoba zeli da pronadje nesto, upisu rec ili izraz, koji se zove upit za pretrazivanje. Zatim, pretrazivac poredi taj upit sa katalogom web stranica, izvlaceci najbolje rezultate koji odgovaraju pretrazitelju, koji su prikazani na stranici s rezultatima pretrazivanja (en. SERP).

Osnovni cilj web pretrazivaca je da stvore najrelevantniji popis rezultata kako bi lakse pronasli ono sto trazite ili sto drugi traze, na primer, vase proizvode i usluge. Stranica s rezultatima ukljucuje veze (linkove) ka web sajtovima, ali takodje i popise lokalnih firmi, predmete za prodaju, reklame, slike, mape,  dokumenta (.pdf), videozapise, itd.

Izgled Stranice Rezultata Pretrage

Svaki pretrazivac vraca rezultate u malo drugacijem formatu, te ce ukljucivati vertikalne rezultate.

Primer 1: slika 1 prikazuje stranicu s rezultatima pretrage u Googlu za upit “mk duhovi biograd“.

serp-mk-duhovi-biograd

1 = deo za pretragu upita
2 = vertikalna navigacija
3 = informacije rezultata
4 = organski rezultat pretrage

Primer 2: slika 2 prikazuje stranicu s rezultatima pretrage u Googlu za upit “ktm los angeles”.

serp-ktm-los-angeles

1 = deo za pretragu upita
2 = vertikalna navigacija
3 = informacije rezultata
4 = organski rezultat pretrage
5 = placeni oglasi za pretrazivanje
6 = Google My Business stranica
7 = recenzije Google My Business stranice

Primer 3: slika 3 prikazuje stranicu s rezultatima pretrage u Bing pretrazivacu za upit “mk duhovi biograd”.

bing-serp-mk-duhovi-biograd

1 = deo za pretragu upita
2 = vertikalna navigacija
3 = informacije rezultata
4 = organski rezultat pretrage

Primer 4: slika 4 prikazuje stranicu s rezultatima pretrage u Bing pretrazivacu za upit “ktm los angeles”.

bing-serp-ktm-los-angeles

1 = deo za pretragu upita
2 = vertikalna navigacija
3 = informacije rezultata
4 = organski rezultat pretrage
5 = slicne pretrage

Primer 5: slika 5 prikazuje stranicu s rezultatima pretrage u Yahoo pretrazivacu za upit “mk duhovi biograd na moru”.

yahoo-serp-mk-duhovi-biograd-na-moru

1 = deo za pretragu upita
2 = vertikalna navigacija
3 = informacije placenih oglasa za pretrazivanje
4 = organski rezultat pretrage
5 = placeni oglasi za pretrazivanje

Primer 6: slika 6 prikazuje stranicu s rezultatima pretrage u Yahoo pretrazivacu za upit “ktm los angeles”.

yahoo-serp-ktm-los-angeles

1 = deo za pretragu upita
2 = vertikalna navigacija
3 = informacije placenih oglasa za pretrazivanje
4 = organski rezultat pretrage
5 = placeni oglasi za pretrazivanje
6 = predlog za pretragu
7 = lokalni rezultat (firme) na mapi

Sada znate osnove web pretrazivaca.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s